onsdag 3 december 2008

Då har man haft turen att vakna upp till ännu en underbar dag. Har varit ute och gått en sväng med Candy och lyssnat på musik. Nu är sambon Henke uppe och jag smuttar äntligen på dagens första kopp kaffe. Det luktar vitlök i hela köket utav mjukosten jag gjorde igår kväll. Vi får se om den går att äta sen om några dar.

Senare idag ska jag ner till Ingrid och Alf för Alf har lovat att jag ska få använda deras kopiator så jag kan kopiera alla dikter i hela min diktpärm så jag kan prova att skicka in till ett förlag utan att behöva skriva in alla i datorn igen. Eftersom jag skrivit dom på en annan dator. Dom är så snälla och störtar mig trots att vi bara kännt varandra några månader. Åh till min stora förvåning tyckte arbetsförmedlingen också att jag skulle prova ge ut en diktbok. Jag trodde arbetsförmedlingen var de sista som rekomenderade något sådant eftersom dom brukar tänka mer realistiskt men så råkade jag nämna att jag har en hel pärm full. =)
Inte för jag tror att något förlag skulle vilja ge ut mina dikter men man vet inte för man har provat. Det är många som läst mina dikter som tycker jag ska försöka så vad fan. Vad har jag att förlora. Jag kan inte stå mer tomhännt än nu. Åh skulle dom inte vilja ge ut mina alster behöver jag inte vara dålig för de. Astrid Lindgren fick också nobben i början och hon lyckades tillslut.
Då är frågan bara till vilket av alla förlag man ska skicka till, finns ju så många. Några förslag någon? Vilket ska man börja att prova lyckan med?

Tvillingsyrran kanske skulle komma idag, jag hoppas det. Kan hon kanske hjälpa mig att kategorisera in mina dikter i olika kategorier. Eller kan vi hitta på något annat roligt..

Baah jag vill ha vit träfärg så jag kan måla om den lilla hörnhyllan Henke och jag köpte p second hand igår, den var inge fin i ren träfärg.

Inga kommentarer: