tisdag 2 december 2008

Städat och donat..


Ja då har man skaffat sig en blogg för att kunna hålla igång sitt skrivande. Man behöver ju inte bara skriva dikter, kan vara bra att skriva annat med. Så jag tänkte att en blogg kunde vara spännande att ha och ventilera lite med sig själv och andra. Hoppas att det finns någon som vill läsa..


Idag var min sambo och jag och kollade lite second hand här i byn det var trevligt. Jag tyckte att dom hade ganska mycket fina saker som hade passat in i min dröm om att kunna bygga upp ett mysigt hem i lite romantisk lantlig stil, men man har ju inte råd med allt. Får ta att lite pö om pö. Så blev det ett par vackra spetsgardiner till köket, med vinrött sammetsband runt för lite mer julkänsla..Ofta gör de där små detaljerna som man inte tänker på så otroligt mycket. Därefter har jag städat och strukit lite så det är lite mysigt och fint här till sambon kommer hem från jobbet inatt.


Sen har jag busat och tränat lite, sitt och stanna kvar med Candy, sambons och min lilla goldentjej som är 15 veckor, blir 16 nu på torsdag. Hon är så jäkla go och jag vet inte vad jag skulle göra utan henne hela kvällarna när min sambo är på jobbet. Men vad hon växer jag hinner knappt med. För några veckor sen var hon en liten lurvboll och nu når hon upp till borden och tar sig upp i soffan helt själv=)
Ha det bra och ta hand om er!

Inga kommentarer: