måndag 2 februari 2009

Livsval


Alla dessa vägar i livet som man kan välja. Alla dessa avstickare man kan irra in sig på, förvirrat och förtvivlat stå och undra hur fasiken man ska hitta rätt. Hur ska man hitta rätt? Hur vet man att man hittat rätt eller om man irrat in sig på en avstickare?


Bråkat med sambon idag igen, jag trodde ett tag att vi var påväg att hitta tillbaka till varandra men jag är rädd för att det finns inga vägar i världen som kan föra hans framtidsväg samman med min. Jag har kämpat hejhjärtat, han har kämpat halvhjärtat, men iallfall kämpat. Kvar står vi utan energi och utan någonting alls gentligen. Jag har funderat sönder mina hjärnceller med om hur man vet när är slut. Alla förhållanden har sina kriser i alla relationer men hur vet man om det bara är en kris eller om det är så att känslorna svalnar. Åh hur vet man om känslorna svalnar, att dom inte kommer tillbaka?


Jag är glad att jag har min Candy. Utan henne hade jag aldrig klarat det här. De är jävla bråken och den påträngande ensamheten på kvällarna.

Kanske är det dags för en annan väg?


Var och klippte mig idag iallafall och fixade till ögonbrynen.


Inga kommentarer: