måndag 2 februari 2009

Tjejbesök

Blödande hjärta!

De blöder i hjärtat av små sår
sår för oss
för vårt onödigt lidelesefulla
förhållande

för alla gånger vi skrikit
för alla tårar jag gråtit på grund av dig
pågrund av mig

för allt jag gjort dig
för att jag inte är bra för dig
för att jag älskar dig, men inte vet vad
jag ska ta vägen

för att jag gör dig illa
skada

mitt bröst värker
blöder
hjärtat gråter
för att jag älskar dig
när de kanske inte är
meningen,
att vi är ämnade för varandra
att det ska vara vi
att vi inte är bra för varandra.


Det var ett tag sen jag skrev den dikten men idag känns den mer aktuell än på länge.


Ikväll var det en mysigkväll trots att jag varit nedstämd och ledsen. Mina bästa vänner Jojo och Tina kom hit en stund och värmde mig i min ensamhet. Vi åt kebabkött och sallad och drack te och pratade om allt som hör livet till.
Jag fick en presnet av Tina bestående av ansiktskräm o lerinpackning och lite sånna tjejgrejjer som är roligt att få:) Alltid bra att ha. Ska bli spännande att prova lerinpackningen har aldrig gjort det förut.
Dessutom tyckte jag att det var lite komiskt att Tina o Jojo också hade klippt sig. Så vi klippte oss alla samma dag:)
Åh det var liknande frisyrer även om vi såg olika ut:)
Min ar väll den som syntes minst på..

Tack mina vänner för att ni kom och lös upp min annars så dystra kväll, och lilla Ingrid kom upp på en pratstund med och hade med sig hemabakta bullar*mums*

Älskar min adoptiv mormor o morfar. Ja det är tillåtet att adopera mor/farföräldrar när man inte har sina biologiska i livet. Det ersätter inte dem biologiska, dem ser bara till oss åt dem, ja eller något sådant jag vet inte. Har inte träffat farmor, farfar eller morfar bara mormor men hon dog innan jag var ett år så har inget minna av det. Därför har jag adopterat Ingrid o Alf till mina morföräldrar för dom är som jag kan tänka mig att morföräldrar skulle vara:)

Nej nu ska jag fortsätta lyssna på system of a downs roulette innan jag går och lägger mig o kanske gråter mig till söms..

Inga kommentarer: