onsdag 9 september 2009

Besök

Ja min tvillingsyra har varit här sen i måndags eftermiddag. Helt underbart att ha henne här. Vi umgås, lyssnar på Mikael Wiehe och Björn afzelius läser dikter och diskutera gamla författare..Eftersom min sambo är totalt ointresserad av sådant så är det så skönt att ha någon att prata med sina egna intressen om. Vi var iväg en sväng till biblioteket och jag lämnade tillbaka de två diktböcker jag inte tyckte var bra men lånade två till av den författaren jag fastnat för. Återstår att se om jag tycker om de här diktsamlingarna men jag älskade Maria Wines diktsamling utan längtan inget liv. Det fanns så måänga dikter som det känndes talade direkt tillmig och endel av dom liknar endel jag skrivit och jag har aldrig hört talas om henne innan. Mycket roligt när man hittar någon man fastnar för så. Ja sen lånade jag om det där med majakovskij för den har jag inte läst.

Igårkväll satt vi dessutom och målade lite. Var så längesen man fick umgås med henne så är så skönt att ha henne här. Älskar dig Nonne=)


Det känns dock som att jag inte kan prata med dig om allt. Jag får mina ryck av gnällighet och enligt mina åsikter så har man som människa rätt att gnälla ibland för att få ur sig det. Så länge man inte gör det till en daglig vana förståss. Men du var oerhört kort mot mig och hade inte alls tålamod. Man behöver inte alltid gillar att folk gnäller men man behöver heller inte vara elak för det..

Hittade ett citat som jag tyckte var lite roligt. Det är kanske inte ordagrant men det var det de gick ut på. Åh på ett sätt ligger det ju något i det. Finns ju alltid folk som bryr sig iallfall för att de vill ha sina pengar..

Veckans citat:
" Om du tror att det inte finns en människa i världen som bryr sig om du lever eller inte
prova att hoppa över ett par amoteringar"

Inga kommentarer: