lördag 12 september 2009

Hem till pappa

Då var man i Söderåkra igen. Det är så skönt att komma hit ibland och få lite utrymme att andas och träffa pappa och katterna. Att få gå på de stigar man sprang omrking på förr, att få tänka tillbaka, minnas och samtidigt skapa nya minnen.

Iband tycker jag att det känns så annorlunda på något sätt. Att få komma hit, hem. Hem till ett hem som är mitt hem men som ändå inte är mitt. Här där jag bodde under så många år, här där jag utvecklades, träffade många personligheter och mellan samma väggar som jag ständigt andades mellan under samma tak förändrades så mycket inom mig samtidigt som inget förändrades alls.

En plats som alltid kommer att ha en stor plats av mitt hjärta.

Björn var här en svän och visade upp sin fina bil. Det är alltid lika roligt att träffa honom och det känns som att vi kommer kunna träffas lite oftare nu när han har bil och körkort.

Sen åt vi lite goda räksmörgåsar med pappa*mums*
Nästa gång jag kommer ner hoppas jag att Inga-May är nere.

Nu ska jag lyssna lite till på Totta näslund sen ska jag sova.

puss o kram

Inga kommentarer: