torsdag 10 september 2009

Jobbfunderingar

Sitter här och lyssnar på Totta näslund och funderar. Jag tänker på min framtid, på om man någonsin ska lyckas få ett jobb och hur. Jag har sökt jobb under dehär 13 månaderna som jag har varit arbetslös men hitills inte fått något. Jag har gått ner mig fruktansvärt nu. Jag orkar inte ha det så här längre jag vill verkligen ha jobb så min sambo och jag kan gå vidare med våra liv och inte bara otåligt stå och stampa på samma plätt.
Jag söker jobb men får väll slå näven i bordet och söka ännumer. Får svälja min rädsla och sätta mig och ringa runt. Jag har ju gjort det några gånger förut och trots att jag tyckte det var fruktansvärt jobbigt så dog jag ju inte. Någonting måste göras för så här går inte att ha det..

Ja det har gått framåt med skrivandet bara idag har jag skrivit grunden till tre dikter som jag tror kan bli riktigt bra när jag har fått redigera dem. Jag önskar att jag hade en egen dator. Visst jag kan skriva in dem på den datorn vi har, men skulle vara skönt att ha en egen dator för skrivandet. Det skulle ju spara plats på den här datorn med.

Jag vill ju inte ge upp mitt skrivande. Utan jag vill prova att skicka in igen. Sist var det ju ett manus där dikterna var skrivna i olika typsnitt på datorn som alf låtit mig kopiera, mycket snällt. Men jag tror att de vill ha in alla dikter i samma storlek och typsnitt. Så det innebär att jag måste sitta och skriva in vartenda liten dikt igen plus att jag ska lägga till de nya jag skrivit med nu.

Dessutom provade jag bara att skicka in till ett bolag. Jag ska prova skicka in igen sen när jag förbättrat manuset. Men sen ska jag prova skicka till fler bolag också. Så hoppas man kan få ett jobb snart så att man kunde köpa en egen laptop eller mini pc så man kan renskriva utan att sno Henkes dator för honom 24 timmar om dygnet..

Sköt om er.
kram

Inga kommentarer: