torsdag 26 november 2009

Besök i nabben o liten olycka för älsklingen

Idag chattade jag lite med Olof på msn och frågade ifall han skulle vara intresserad av att gå med ifall jag lyckades starta upp en skrivförening och det fick jag som svar, att det skulle han. Så känns bra, alltid roligt när man vet att man iallafall har någon som är med en. Så nu har jag skickat iväg ett mail till kulturnämden så får vi se vad som händer.

Sen åkte Henke och jag ut till nabben en sväng för att hälsa på Ingrid och Alf. Men var bara Alf och en man från kyrkan som var där när vi kom dit. Alf verkade vara på ganska bra humör och han verkade tycka att en skrivförening var ett bra förslag. Dessutom disskuterade vi adoptionsfrågor och lite politik i allmänhet. Någonstans i det här landet har det blivit väldigt fel.
Mycket givande samtal sen fick vi lite fika sen kom Ingrid äntligen hem så vi han att umgås lite med henne med innan vi var tvungna och åka hem och laga mat innan Henke skulle till jobbet.

Idag bjöd jag på krämig pasta med bacon. Har aldrig gjort det förut men det var enkelt och gott:p

Henke ringde mig förut och var lite smått chockad, han hade förlorat bromsarna i lastbilen och dundrat in i en vägg, inte roligt alls, förstår att det var obehagligt för honom. Det var ju tur i oturen att det var en vägg så det inte var en annan lastbil eller i en personbil då kunde det slutat illa. Tur att älsklingen inte skadade sig.

Annars har jag tillbringat kvällen med Bissen, Jossan och Candy. Jag hoppas Jojo inte glömmer höra av sig imorgon utan att det blir lite fika hos henne. Saknar henne. Sen var det ett tag sen vi träffades alla tre hon, jag o Pullan..

Ha det bra.
kram

Inga kommentarer: