onsdag 25 november 2009

Möte på af och vildsvinsköttbullar!!

Idag var jag inte alls sugen på att kliva upp när väckarklockan ringde. Jag kom i säng ganska sent igår. Men det var bara att kliva upp och se glad ut. Jag piggnade till en hel del av den uppfräschande duschen jag tog. Sen satte jag mig och lyssnade på musik innan det var dags att gå bort till mitt möte med Björn på arbetsförmedlingen.

Jag var ganska deppig när jag gick dit men efter en givande pratstund om min framtid och lite småskämt kände jag mig på mycket bättre humör. Jag berättade för Björn att jag funderat lite på att starta en skrivförening för ungdomar här men att jag inte visste hur man gick till väga så det pratade vi lite om. Så nu ska jag maila kulturnämden så får vi se vad som händer. Det vore verkligen jättespännande om man kunde få igång en sådan förening där likasinnade kan träffas och hjälpa varandra att utvecklas och växa inom sitt intresse!
Jag har varit inskriven på tre olika arbetsförmedlingar men de två första kan inte ens jämföra sig med mönsterås. De jag har träffat här har verkligen varit toppen och dom lyssnar verkligen på en. Det känns verkligen som dom vill hjälpa en!

Till middag idag bjöd jag på potatismos och vildfärsköttbullar. Den här gången var det lite vildsvinsfärs som jag tog och blandade med fläskfärs och det blev verkligen supergott. Tack pappa för vilsvinsfärsen!

Idag fick jag även hem serigen Super Natural som jag beställt på discshop. Har sett lite avsnitt då och då på teven och tyckt det varit jättebra så ska bli spännande o kunna se det från början och inte bara något avsnitt då och då:)

Puss o kram

Inga kommentarer: