söndag 6 december 2009

Mysig andra advent

Tjena=)
Idag vaknade jag sent. Antar att jag behövde sova ut lite. Sen hörde jag av mig till Ingrid och frågade om dom skulle iväg någonstans eller om jag fick komma ut och hälsa på dom eftersom Henke skulle hålla på med min bil.
Åh det fick jag givetvis.

Så har haft en mysid dag där i nabben, och bara umgåtts med Ingrid, Alf o hundarna=)
Sen skrev jag lite på en dikt när jag satt där framför öppna brasan och drack kaffe. Men det känndes nästan som två dikter i en så ska se sen när jag redigerar den om jag ska dela den i två eller om jag ska behålla den som en men isådanafall skriva om den så att det känns mer som en dikt.

Sen kom Henke och Bissen bort en sväng och jag busade lite med dom:) Mysig andra advent:)

Tänkte här dela med mig utav ett par rader ifrån Maria Wines dikt Frid, jag hopaps ni ska tycka om det för det tilltalar mig jättemycket.

"Jag sover utan att sova
jag bor i din ensamhet
med min ensamhet
Ett är sant
att två tillsammans
är och förblir en-plus-en
men också att detta plus
aldrig kan bli ett minus

Jag väntar på svar
ljus eller mörker
Gråten är nära
den håller sig alltid beredd
Glädjen van vid besvikelse
vakar länge borta
vi får se
vem som kommer först

Det gör ont
att visa dig att det gör ont i mig"

Det här tycker jag är så otroligt vackert skrivit. Jag fullkomligt älskar en del av Maria Wines dikter för det är som om hon har skrivit mina känslor.

Hej då folket

Inga kommentarer: