tisdag 8 december 2009

Shoppingrunda med Ingrid

God kväll!
Idag när jag klev upp, vilket som var ganska sent så hade jag fått ett sms av Ingrid, Där hon frågade om vi kunde åka till kalmar idag. Vi hade pratat om att åka till kalmar någon dag i veckan men inte bestämt när. Men det blev idag vi smet iväg till kalmar på shoppingrunda:) Tyvärr hade jag inte råd att köpa något till mig själv, men det får jag ta vid ett annat tillfälle:)
Det har varit en riktigt mysig dag, var skönt att få komma iväg lite med min adoptivmormor där vi inte haft någon riktig tid att passa utan att vi ha kunnat gå i affärer och verkligen tittat. Fick tyvärr inte exakt som jag ville för jag hade hoppats på att Ingrid och jag skulle gå till Kullzenska, det bästa fiket som jag någonson varit på, det är bara helt underbart. Ska försöka ta lite kort nästa gång jag är där!!

Utan Ingrids dotter Camilla var inne med sin man o en vän så då mötte vi upp dem vid ikea istället för det var billigare där. Men det var gott där med absolut och det var roligt att träffa Camilla o Hasse o Moa. Det syntes verkligen på Camilla att hon hade gått ner. Hon har tappat nitton kilo nu, verkligen roligt för henne och Hasse hade också gått ner en del hur mycket sa han aldrig!

Ja efter shoppingrundan och fikastunden följde jag med Ingrid hem till nabben en stund och satt och pratade med Alf och umgicks lite innan det var dags för mig att åka hem och träffa Candy. Sen smakade vi Blossas apelsinglögg. Jag tyckte den var god, men smakade bara en liten skvätt kallt så nästa gång får vi värma den. Tredje glöggsorten jag dricker i år. Annars har det varit Blossas vanliga och sen har det varit något annat märke med hjortronglögg. Goda alla tre faktiskt. "Mera glögg, glögg glögg glöög. Det är så torrt o trist på vår planet" Som Galenskaparna after shave sjunger i sin låt Mera glögg från skivan Jasså jul!

Väll hemma kom Bissen och och vi har suttit och pratat i några timmar.

Läggdags nu, håller på o vända på dygnet känns det som, inte bra!!!
Natti natti

Inga kommentarer: