onsdag 13 januari 2010

Ångestattack

Hej=)


Idag hade jag en ångest attack för första gången på ett bra tag. Jag har ju kännt igen ångestskänslorna med hjärtklappning o hjärtrusning ett bra tag nu men har inte haft någon attack på länge, förrän idag.

Gjorde inget särskilt Jag hade tagit med mig Bissen ut till Ingrid och Alf för att jag saknade dom och ville träffa dom och vi satt o tittade lite på teve och samtalade och busade lite med Bissen. Sen kommer den här känslan av illamående som ett slag över ansiktet på en och jag blir alldelles yr i huvudet och det känns som jag ska svinna och jag känner hur hjärtat börjar skena iväg sakta men säkert.

Så jag reste mig och gick undan ut i köksavdelningen för att dricka lite vatten och Ingrid kom efter och undrade om jag var sugen på något men jag sa som det var att hjärtat skenade lite och att jag var illamående och yr. Så vi satt där och pratade lite bara hon och jag medan Bissen och Alf disskuterade bilr bota vid sofforna.

Därefter gick Ingrid iväg in i sovrummet för att släppa ut hundarna som stod och skällde och det var då attacken kom. Jag kännde hur den flög på mig, illamåendet ökade flerfaldigt och hjärtat skenade iväg fortare och intensivare och jag börjar sakta men säkert att andas kraftigare, hyperventilera under känslan av att jag inte får luft, så Ingrid kommer in och ser mig stå lutad mot diskbänken och leder mig till en pall och det är där ångestkänslan galloperar iväg ytteligare och jag får en riktig ångest attack medan Ingrid hela tiden står och omfamnar mig och smeker mig lugnande över ryggen och jag omfamnar henne hårt o hyperventilerar sen brister jag ut i gråt och sen blir vi kvar så en stund, tills det ebbar ut, sakta försvinner ifrån min kropp och jag sitter skakande som en abstinens sjukling. Ingrid sa att min puls nog hade varit uppe i hundrasjuttio hundraåttio någonting.

Det var inte den värsta attacken jag haft, men var ändock en attack och vet inte om jag hade kunnat avvärja den så snabbt om det inte vore för Ingrid.


Tack Ingrid<3>Sänder med en bild på Ingrid och mig från i somras, inte den bästa bilden men det struntar jag i för det är jag och Ingrid=)


Inga kommentarer: