måndag 25 januari 2010

Fröken medelmåtta

Hej
usch jag sjunker iväg in i tankar. Känns som de bara dyker upp nya hela tiden som popcorn poppar dom upp och lämnar mig helt förvirrad, tankspridd o ja ibland till och med tom. som nu känns så jäkla tomt. Känns som obetydlighet bara växer och jag vet inte vad jag ska göra med den.

Det sägs att man ska vara jävligt snygg, så man kan leva på sitt utseende eller så ska man vara jävligt duktig men för mig. Fröken medelmåtta som har dålig självkänsla och självförtroende. Vart finns det plats för mig? Vart är jag välkommen? Utan att känna mig ensam och obetydlig.
Vart finns det ett jobb för mig. När ska någon se mig och tänka"yeah, henne kan vi ha nytta av"? Baaaah finns det ens någon plats för mig?

Det kanske är så här jag ska ha det. Sittandes i en nedsläckt lägenhet, i ett mörker, grubblandes i min ensamhet utan en jäkel som kan störa sig på mig. Med mina egna tankar och en sovande hund som enda sällskap.

puss o kram

Inga kommentarer: