söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag



God kväll gott folk!
Ja det blev en bra dag ändå idag. Henke var inte på det bästa humöret när han klev upp i morse men jag fortsatte att vara lugn för en gångs skulle så att vi slapp att bråka.
Sedan stack Henke hem till sina föräldrar i p-vik för att mecka med sin bil.

Jag blev lite besviken för jag tänkte att vi kunde gjort något tillsammans samtidigt som jag förstod att han var tvungen att hålla på med sin bil. Jag var sugen på att följa med först men bestämde mig för att följa med vid ett annat tillfälle eftersom Henke inte visste om han skulle bli tvungen att stanna hela dagen.

Men jag stannade hemma och surfade runt lite och lyssnade på musik. Sen bestämmde jag mig för att åka ut till Ingrid och Alf i nabben o hälsa på=)
Efter att ha stått i en kvart och grävt fram bilen under all snö åkte jag till statoil och köpte en pytteliten chokladask och en bukett tulpaner som skulle värma deras hjärtan lite i vinterkylan.

Så jag åkte ut och bjöds på jättegod middag och fika och pratade lite med Ingrid om livet medans Alf vilade middag. Mycket trevligt.

Därefter åkte jag hem o lagada lite goda snittor med en röra med kräftstjärtar och sen ishavsallad o kokt ägg o majonäs. Mycket goda med tanke på att dom inte fick dra till sig. Så det åt Henke, jag o Bissen=) Åh jag fick en chokladask av Henke o en liten nalle, så gulligt=)

Bästa alla hjärtans dag på flera år känns det som.
Hoppas ni har haft det bra=)

Ta hand om er.
puss o kram

Inga kommentarer: