torsdag 25 februari 2010

Bokbegär

God eftermiddag!
ja idag gick jag upp tidigare för jag skulle hinna duscha innan syrran och jag gav oss iväg till hennes svetsutbildning. Därefter kom syrran upp och skulle in på toaletten och sa att hon hade ont i ögat och såg dåligt. Hon provade att ta ut linserna men det var likadant. Så vi misstänkte att det var svetsblänk och disskuterade lite i hur vi skulle göra då eftersom att man inte kan svetsa när man har svetsblänk.

Vi bestämde oss för att åka dit och tala med lärarna iallfall. Så vi for dit och drog på oss svetskläderna och begav oss till fikarummet där Peter satt med hörlurana på och halvsov. Så vi lurade med honom på att spela femundra.

Syrran var och pratade med lärarna som sa att det bara var att åka hem igen så det fick vi göra.Tråkigt för jag kände för att vara social, men inget ont som inte har något bra med sig. För syrran och jag kunde umgås på ett annat sätt.

När vi var hemma i läenheten igen så började jag läsa och prata böcker utav bara helvete med tvillingsyrran och föreslog att vi kunde åka in till något second hand och köpa lite böcker. Jag var bara så extrem sugen på böcker.

Då slog det mig, Bokrean drog ju igång idag och kanske hade all reklam om böcker smygit sig in i mitt undermedvetna och påverkat mitt läsintresse.

Jag måste börja läsa mer igen, inte för att jag måste, men för att jag vill. Förut var det inte ovanligt att jag hade fyra fem böcker på gång samtidigt. Så lång måste jag kanske inte gå men ska försöka skärpa till mig och unna mig en stund för att läsa varje dag.
"Skärpning Johnsson!"

Inga kommentarer: