torsdag 18 februari 2010

hopp om lite inspiration

Tjena!
Är lite trött idag och känner mig grå. Antar att det är vädret som spelar in, nu längtar man efter vår o sol och inte efter snö o blask, uscha! Så har vandrat här hemma och kännt mig alldaglig ocg grå. Som om jag sjunkit djupare o djupare i ett bottenlöst hav av tristess. Det har funnit så mycket jag har velat göra. Skriva o måla och sådant så jag har tänkt yes, nu ska jag få lite gjort. Men sen har jag aldrig kommit till skott.

Så började dagen med att dra på mig det som låg närmast så att jag kunde mata Sparky och ge honom vätska. Sen löd jag faktiskt Martinas råd, så jag gick och tog på mig kläder som jag känner mig fin i och sminkade mig och fixade med håret. För enligt Martinas råd ska man pyssla om sig själv o göra sig fin, använda smycken man tycker om. Sen ska man göra sådant man mår bra av och bli glad av=) Så efter fixat till mig kände jag mig faktiskt lite gladare. Som om jag hade lite mer inspiration så jag tog tag i disken som stod och väntade=)
Så tack Martina för tipsen, jag ska se om jag kanske inte lyckas göra något mer kreaktivt sen som jag mår bra av eller kanske läsa en bra bok eller båda=)

Ja sen tittade Ingrid in för att ge Sparky antibiotikan och jag bjöd på kaffe och chokladpudding så vi satt och pratade och hade det trevligt=)

Ta hand om er så får vi se vad som händer.
Hoppas att Sparky blir bättre.

kram

Inga kommentarer: