fredag 26 februari 2010

Inbjudan till rollspelskväll=)

Hallå hallå!
Nu sitter jag i mammas och Svennes lägenhet och väntar på att dom ska sluta arbeta och komma hem. Längtar efter dom.

Idag har det varit en bra dag så här långt. Jag var med syrran på hennes svetsutbildning idag igen=)

Vi spelade femhundra i fikarummet när vi anlänt och bytt om Nonne, Peter och jag. Sen gick Nonne och jag in i hennes bås och jag tittade när hon körde lite pinne. Jörgen kom och frågade hur det gick och sa att jag kunde få ett eget bås om jag ville. Men sa att det gick bra att vara där. kanske att jag kan våga ta ett eget nästa gång jag är där, men jag har ju aldrig svetsat pinne.

Sen hade vi frukost och då spelade vi först lite poker, sen ville Peter och jag fortsätta med femhundra så vi tvingade med syrran och Robban hakade på=)
Gick mycket bättre för mig på den nya omgången.

men frukostrasten tog slut och jag diskade byttan som jag haft med mig mannakvik i och så gick jag till syrrans bås för att lämna den i väskan, som hon naturligtvis inte hade i svetsbåset utan i lunchrummet så då gick jag tillbaka till lunchrummet för att lämna byttan och såg att Peter satt kvar vid bordet. Så jag frågade om han inte var pepp på att svetsa och då förklarade han att han längtade till tisdag.

Nyfiken som jag är så undrade jag givetvis vad som skulle hända på tisdag och då sa han att han skulle på rollspel då. "Åh tyckte jag, häftigt! Jag har alltid velat prova på att lajva sa jag! Då sa han att om jag var kvar på tisdag så kunde jag få följa med och titta när dom lajvar och sen berättade han om rollspelet dom höll på med och de olika karaktärerna och sådär. Så vi gick och samtalade i över en timme och han sa att det var synd att han inte hade mobilen med sig så han kunde ta mitt nummer, men att jag kunde ta hans nummer. sagt och gjort=)

Så återstår att se om jag är kvar här tills på tisdag. Om jag är det vore det roligt att få följa med och titta och lyssna och se hur det går till=) Han kan ju inte tycka jag är tråkig om han bjuder med mig på en sån sak:) Roligt med nya bekantskaper.

Kan jag inte denna gången så kanske jag kan följa med om jag hälsar på syrran någon annan gång. Nice=)

kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej :)
Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.
Kanske finns det något som intresserar just dig.

Var gärna med :)
http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt
och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)

Ha det bra :)
Kramar // Millah