fredag 19 februari 2010

Vila i frid Sparky



God kväll.
Jag blev helt slut nu när jag kom hem och fick sätta mig här i soffan. Usch, det har varit mycket känslor idag och mycket att stå i!

Dagen började som vanligt. Klev upp ur sängen lagon trött och gick och ställde mig i duschen. Därefter gjorde jag mig iordning och drog på mig lite kläder.

Det var sen jag fick en obehaglig överraskning. Ja gick till buren för att hämta marsvinet Sparky för att mata honom eftersom att han har varit väldigt sjuk nu den sista veckan och ser att han har flyttat sitt lilla hus och ligger tätt intill krypet upp mot huset, åh sträcker ner händerna och lyfter upp honom och släpper honom som om jag brännt mig på honom när jag höll i hans iskalla likstela kropp. Mycket obehagligt!!
- Han är död! säger jag och brister i gråt och Henke flög upp ur sängen och kände på honom. Sen stod vi i tårar och omfamnade varandra.

Det värsta tyckte jag var att han såg levande ut. Han stod ju där precis som om han levde men var död. Hade nog inte blivit en sådan chock för mig om jag hade sett på håll att han var död men det var först när jag lyfte honom o kände hans livlösa kropp som jag insåg det. Henke satte hans hus över honom sen låg han låg han där.

Sen var det bara att gå ut och höra av sig till de närmsta vännerna och berätta det och sen efter att jag låtit det sjunka in ringde jag Satu och frågade hur man ordnade med det praktiska och då var det kalmar och läckeby som hade kremering så då ringde jag läckeby eftersom att vår förra hund ligger i minneslunden där.

Därefter hade jag tid hos arbetsförmedlingen och fick träffa den nya och han verkar inte alls lika bra som Björn, ucha vill ha Björn eller Monica men men inte så mycket att göra åt. Sprang in i Björn och han frågade om jag fått hans mail men av någon konstig anledning hade det inte kommit fram men då letade han fram det ur sin skickatmapp på datorn och skrev ut och där hade han skrivit att han läst mina dikter-och blivit berörd och att jag skulle fortsätta skriva och fortsätta beröra folk. Mycket roligt att få höra i allt det negativa.

Sen var det bara hem o slänga i sig lite mat och vänta på Bissen eftersom jag messat Bissen o frågat om han kunde följa mig till läckeby o lämna Sparkys kropp för jag skulle itne klara det själv. Så Bissen kom och la Sparkys kropp i en kartong för jag orkade inte lyfta honom, försökte tidigare under dagen men blev då illamående eftersom att han såg ut som om han bara stod som vanligt och inte såg riktigt död ut.

Skönt o ha det fixat så om en vecka kommer dom strö hans aska i minneslunden. Återstår bara i helgen att ta hand om buren och det andra sakerna.

Fick ett par örhängen av Pullan med en massa hjärtan där det stod love i varje hjärta för hon tyckte jag behövde en massa kärlek. Så jäkla gulligt av henne.
Tack pullan puss o kram.

Ta hand om er.
puss o kram

Inga kommentarer: