måndag 22 mars 2010

Helgen=)

Hej på er!!
Har varit lite lat med o skriva nu i helgen så tänkte summera lite här=)
I lördags var Martina här och vi var ute o gick när vi bestämde att vi ville in på bio=) Så Pullan ringde Micka och Henke eftersom inte jag hade pengar på mobilen och innan vi visste ordet av det var biljetterna till Alice i underlandet bokade.. Så Micka Olof, Martina, Henke o jag blev det=)
Vi åkte in och hämtade biljetterna och sen gick vi till Mc'Donalds och åt lite=)
Var en trevlig kväll och filmen var charmig och lockade till skratt. Bra förslag att vi skulle på bio Pullan=)

Ja sen igår, söndag tog Pullan och jag en roadtripp till långemåla. Vad ska man annars göra på en söndagsförmiddag? Så vi åkte häst och vagn och åt grillad korv o träffade lite folk, trevligt=) Åh solen sken på oss, helt underbart.
Efter att ha varit där en stund fick vi med oss Micka i bilen på väg hem för vi hon ville komma hem snabbare=) Så vi satt o pratade o lyssnade på musik.
Åh jag körde inte för fort,lalala *visslar oskyldigt*

Därefter tog Pullan och jag en liten promenad med Candy bort till grabbarna i verkstan för att se hur det gick för dom=)
Sen tog vi en liten längre väg hem, blev ingen jättelång promenad men bättre än inget o Candy fick springa lite lös också:P

JA sen gick Pullan hem o pluggade och jag lyssnade på musik en stund. Sen bestämde jag mig för att göra en äppelpaj efter ett av Elsas recept. Påminner om det jag brukar göra men lite mer mjöl och sen flagad mandel över. Därefter började jag med steken som jag marinerat med vitlök o timjan. Jag gav den stekyta för att stänga porerna sen smetade jag in den med marinad med Honung, olja, rödvinsvinäger o kryddor och körde in den i ugnen och sen fixade jag hemmagjord klyftpotatis.

Henke kom inramlande tillslut och jag bad honom fråga om Linus o Bissen ville ha paj, för jag tänkte att det kan dom vara sugna på när dom varit i verkstan hela dagen. Åh det ville dom sen hörde dom av sig kort o frågade om Jimmy fick följa med och det sa vi at han fick. Men det var ingen stor äppelpaj jag gjort och jag ville inte verka snål så jag slängde ihop en blåbärspaj också, så vi hade pajkalas=) Mycket trevligt. Haha Linus ville käka upp hela blåbärspajen själv:P


Även om det varit en del tråkigheter och en hel del tårar i helgen så har det varit en bra helg:)

Inga kommentarer: