tisdag 16 mars 2010

Kalmartripp med Ingrid

Hallå hallå!
igår var jag i kalmar med Ingrid. Vi hade en mormor o barnbarn dag. Så vi började med att åka in till kupan och lämna in lite böcker o kläder som vi inte ville ha kvar. Därefter gick jag ivrigt igenom bokhyllorna för att se om dom hade något att bjuda på som jag ville ha med mig hem. Det blev inte riktigt vad jag tänkt mig men hittade tre böcker som fick följa med mig hem.

1. Kameliadamen av Alexandre Dumas
2. Kungen av kondyke av Jack London
3. Svart är dödens färg av Leif silbersky och Olov svanelid.

Ja som sagt hittade jag tre böcker, hade hoppats på att hitta Varg-Larsen av Jack London som jag läst två gånger och tycker är bra och sen Greven av Monte Cristo av Alexander dumas, som är en bok som jag velat läsa länge men det kommer finnas fler chanser att kanske hitta dom. Tror dom två översta på listan kommer vara bra och den sista har jag ingen aning om vad den handlar om men den hade ett tilltalande namn.

Ja sen fikade vi på kullzenska o jag hittade en jättefin röd känning som jag ska ha när jag ska på Alfs 75 års kalas samt när syrran o jag åker till ronnebybrunn.
Ingrid hittade en av sina favoritparfymer som hon köpte och en jättesnygg kavaj. Trevlig dag.

På kvällen kom Pullan och överraskade mig. Hon var deppig o ville låna lite filmer så det fick hon. Sen blev vi sittandes framför svenska hollywoodfruar.

Inga kommentarer: