torsdag 25 mars 2010

Second hand, te o tp

God afton!
Idag har det varit en bra dag.
Henke kom upp i någorlunda tid och vi gick ner till Jossan och drack lite kaffe.
Därefter åkte vi ut till köpingen för jag ville kolla om ett par skor, men jag hittade tyvärr inga i min prisklass så jag fick klara mig utan.
Solen sken på himelen och jag fick ett infall av att åka till hjulet(affär med second hand) för att se om dom hade något roligt och till min stora förvåning ville Henke med.

Så vi åkte bort en sväng till hjulet och jag hittade faktiskt ganska mycket som jag skule vilja ha, men dom tar inte emot kort och Henke hade bara en hundralapp lös.
Dessutom har dom höjt priserna en hel del där och det tycker jag är fel. Dom är ingen Antikaffär och får dessutom allt sitt gratis, då behöver man inte ta överpriser. Men trots att dom höjt priserna och vi inte hade så mycket löspengar med oss gjorde vi ett fynd. Jag hittade en liten teakskärbräda med två små rektangulära gul bruna uppläggningsskålar designad av Karl Holmberg Ab för 40 kronor. Den var väldigt fin förutom lite smått knappt synbara nagg i kanten på ena skålen.

Jag tycker det är konstigt att dom kunde höja priserna så mycket på saker som är tillverkat av Gefle, rörstrand och höja tavlorna upp till flera hundra kronor( som tidigare kostat 50 kronor) men sen missa att höja priset på en teakskärbräda med två uppläggningsskålar med tanke på att det finns en hel drös med människor där ute som hungrar efter femtio och sextiotals prylar och inreder hela sina hem därefter.
Hur kunde dom missa det!?

Jag hade aldrig hört talas om Karl Holmberg förut och nyfiken som man är o törstar efter kunskap om det man ör intresserad av försökte jag hitta lite information om honom men utan resultat. Hittade mest folk som hade köpt andra saker utav honom och att han var verksam under femtiotalet. Men ingen fakta om honom.
Antar att jag får leta vidare och höra mig för!

Sen har jag varit i nabben hos Ingrid och Alf och umgåtts och tittat på olycksfågeln av camilla läckberg. Sen åkte jag hem och dukade upp för lite te cermoni med Bissen. Vi drack ur de små japanska muggarna precis som Pullan o jag igår.Sen invigde Bissen och jag mitt nya tp i fickformat som jag köpt på netto tidigare under dagen, kul!!

Inga kommentarer: