måndag 19 april 2010

Boosta självförtroendet



Ja, kom igen. Nu är det dags. Nu har jag tröttnat på att gå och jämföra mig med var och varannan människa jag möter på stan. Varför ska jag lägga min energi på att trycka ner mig själv genom att jämföra mig med andra när jag duger bra som den underbara fantastiska människa jag är. Jag måste leva mitt liv och koncentrera mig på människor som betyder något för mig=)

Alla ser vi olika ut och vi är fantastiska för att vi är dom vi är. Glöm inte det.

Så nu gör jag allt för att förbättra mitt självförtroende och självkänsla. jag gör saker jag mår bra av. Varje dag ska jag säga tre positiva saker om mig själv. Dessutom har jag skrivit små ord på vägen som jag skrivit ut och tejpat upp lite härvar som jag har sagt åt mig själv att läsa minst två gånger om dagen!!

Så boosta era självförtroende nu. Positivt tänkande. Ta fram de bra sakerna istället för att gräva fram de dåliga. Lyssna på era vänner som har sett alla era sidor men älskar er ändå!

Inga kommentarer: