onsdag 28 april 2010

Second hand shopping

Galet härlig dag med Ingrid oskarshamn. Jag har längtat nu efter att få gå på second hand och/eller loppis. Så var skönt att komma iväg till Shalom.
Idag hade dom en hel del som föll mig i smaken och så gjorde en del fynd. Hade jag bara haft mer pengar hade jag köpt ännumer *haha*
Ingrid visade mig bokrummet eftersom att jag älskar böcker och second hand är billigt och bra. Jag kunde inte låta bli att svära när jag fick se det. Det var det största bokrummet jag sett i någon second hand. Som ett mindre skolbibliotek, och till råga på allt hade dom märkt ut och soterat böckerna så dom hade olika hyllor för romaner, djurböcker etc etc. Skitbra!!!
Alla andra secondhand jag varit på står det blanda så man får titta igenom varenda bok om man letar efter något speciellt.


Vi var även på röda korset där hittade jag två smågrejjer bara. Sen åt vi sallad från ica Maxi som man får kombinera ihop själv *Smaskens*

Sen när jag kom hem så kom Pullan bort en sväng så vi drack te och sen kom Jojo en snabbis med lim så pullan kunde limma fast skosulan som hon sparkade sönder.




En kökshanduk med roliga lagar=)


Lite Böcker


Charmiga koppar att dricka varm choklad ur


Ingrid


Quiltat överkast


Duk


Charmig handgjord skål som jag ska ha som askfat till balkongen

Inga kommentarer: