tisdag 22 juni 2010

Besök på Hjulet

Idag var min sambo Henke och jag ute och kollade på second hand butiken Hjulet efter lite möbler, eftersom jag flyttar till augusti tänkte jag använda sommaren till att titta lite efter prisvärda begagnade möbler som jag trivs med. Hittade en byrå och ett bord som var intressant men var lite osäker på grund utav skicket så ringde min goda vän Ingrid och frågade om inte hon och Alf kunde följa med mig dit och titta.

Så Henke och jag åkte till älgerums pizzeria och åt kebab o gyrostallrik medan vi väntade på att Ingrid skulle bli klar hos tandläkaren.

Lagom till att Henke och jag kommit hem ringde Ingrid och sa att hon var färdig och att Alf var påväg. Så jag gick bort till djuraffären och mötte upp dom där så åkte vi tillsammans till Hjulet. Vi bestämde oss för att jag skulle vänta med soffbord eftersom jag hade svårt att bestämma mig, men byrån tycktebåde Alf och Ingrid om och eftersom att jag var kär i den sen första ögonkastet så reserverade jag den så jag ska dit och hämt den imorgon. Men prutade ner den en hundralapp eftersom att det fattas beslag på nedersta lådan och nyckeln fattades.
Tar kort på den imorgon så ni får se:)

Sen åkte jag med Ingrid och Alf hem och umgicks med dom en stund innan vi bestämde oss för att åka till hembygdsparken för att titta på veteranbilarna. Sen tog vi oss varsin mjukglass på statoil*mums*

Inga kommentarer: