måndag 21 juni 2010

natt funderingar

Ja, hä sitter jag mitt i natten och funderar på hur det kommer vara sen att bo i en egen lägenhet. Jag tänker på det mycket fram och tillbaka. Visst kan jag njuta av ensamhet om jag har valt den. Absolut men är rädd att jag kanske ska känna mig ensam.
Men å andra sidan att hela tiden gå här inpå min sambo Henke och bråka om en massa små saker hela tiden ör väldigt frustrerande och det tär på oss båda två.

Dessutom skulle vi ju prova att vara särbo. Det kanske fungerar jättebra mellan oss som särbo( Tittar in i väggen och minns tiden då vi inte bodde ihop)
Ja det kan nog faktiskt bli riktigt bra. Träffa Henke, ha roligt med honom och få tid att älska honom utan bråka om oväsentliga saker och ha ångest och hjärtklappning över det. Bara diska sitt eget. Slippa tjata på honom att göra sig iordning om vi ska någonstans eftersom att jag bara ansvarar för att ta mig dit själv.

Sen funderar jag på hur det kommer att bli med Candy och ja det är många tankar som far igenom huvudet på mig, men ikväll känner jag mig mest förväntansfull. Tänk att få ringa o bestämma träff, dejta lite som vi aldrig gjorde i början=)

Vad ska hända? Ingen av oss vet mer än att vi ska flytta isär och om det inte skulle fungera har vi lovat oss själva att vara vänner för vi tycker ändå om varandra och varför skulle man inte kunna vara vän med sitt ex?

Inga kommentarer: