tisdag 6 juli 2010

Ensam o film

idag har inte varit min dag. Började så bra med att jag ringde och pratade med mamma och gick bort till Ingrid som sålde jordgubbar och fick några gratis eftersom jag hade namnsdag.

Sen dess har det bara gått ut för. Varit ensam mot min vilja och bara haft ångest och känt mig ensam. Varför ska man alltid vara som mest ensam när man verkligen inte vill?

Så jag satte på filmen Elizabeth som handlade om drottning Elizabeth av England. Mycket välgjorda och fina kostymer. Bitvis tyckte jag att kostymerna var så stora och pråliga så att man knappt såg människorna bakom. Men de hade ju sånna kläder på den tiden. Det hade verkligen lyckat förmedla känslan ifrån den tiden. Mycket övertygande. Kul att se en film om en mäktig kvinna.
Men en lite för tung film än vad jag hade önskat titta på ikväll egentligen.

Inga kommentarer: