tisdag 24 augusti 2010

??

Jag är trött på illamåendet och smärtan nu. Kan det inte bara lämna mig ifred, försvinna. Jag vill må bra o vara pigg. Slö, så slö. Orkeslös, trött.

Plötsligt, känner jag mig så ensam. Så fruktansvärt ensam. Liten, sårbar ja till och med lite rädd.
Varför? Åh varför ska vi alltid fråga oss varför? Varför, vill vi ha svar på allt, när det finns saker som inte kan bli besvarade.

Trött, orkeslös, men kommer jag kunna sova bra inatt, Tveksamt. Hur länge ska det dröja, innan jag får en god natts sömn igen. Är det lägenheten, eller min smärta o ångest som får mig att sova dåligt?

Ska se om jag kan förlora mig i en bok. Ibland när jag mår dåligt har jag så mycket att grubbla på att jag inte riktigt kommer in. Men jag tänker göra ett försök. För bokens värld är säkert bättre än min egen just för stunden.

God natt sverige,
slumra sött.

1 kommentar:

Linnea sa...

SV; Tack så jättemycket för allt beröm -jag blir så glad! :D Ohja, kladdkaka med vit choklad är megagott, den gick åt på en kväll här hemma! ^^

kram!