söndag 29 augusti 2010

Hemma igen

Ja nu är jag tillbaka efter en ofrivillig och frivillig frånvaro på ett par dagar.
Det började i onsdags, karlskrona, min destination
tillsammans med min älskade tvillingsyster. Vi saknade varandra så intensivt o längtade efter varandra att hon beslutade sig för att komma å hämta mig här i Mönsterås. Sen skulle vi gå lite på stan tillsammans. Hon skulle besöka sin optiker och jag hade fått tid hos gyn,läkare Erik Rasmusen för att kolla upp så allt stod rätt till.

Tiden framled och allt gick bra. tills jag hade varit hos gyn.läkaren. Han hittade inget fel allt såg bra ut kunde han konstatera efter ultraljud och allt. Jippie, inga fel. Men nej, vadå. Jag hade fortfarande ont i buken så jag mådde illa. Ont för varje steg jag tog med högerbenet. Tre telefonsamtal senare, beslutade jag åka in till akuten och kolla upp det för säkerhets skull.

Så motvilligt svängde tvillingsyrran och jag in på akuten där jag fick träffa akutsköterskan Ann-kristin. Som ställde en massa frågor och tog ekg, blodprov och så fick jag lämna ett urinprov. Sen fick jag ligga på britsen och vänta med tvillingsyrran i en stol intill mig.

Efter en stund kom en läkare. En ung läkare vilket var lite roligt fram med mer jobb till de yngre;) Åh han hade stora svarta plastiga glasögon, men "nörd"looken klädde honom väldigt bra. Han klämde en massa på min mage å ställde en hel hop med frågor. Han sa att det var blindtarmen man tänkte på när man hade ont där jag hade men att han inte tyckte jag hade tillräckligt ont för det. Men han skulle prata en äldre kollega.

Liggandes och stirrandes på klockan o å massa skämt med tvillingsyrran senare, kom läkaren in igen med en annan läkare som klämde en massa o ställde frågor. Sen konstaterade man att det kunde vara blindtarmen och man skulle lägga in mig och göra en titthålsoperation någon gång under kvällen/natten. Skulle det vara blindtarmen skulle de kunna ta ut den genom det hålet också.
Så det var bara att läggas in.

To be continued....

Inga kommentarer: