lördag 21 augusti 2010

Naturnära barndomsminne

Jag trivs att vara här. Det är så vackert och naturnära med skogarna och beteshagarna runt omkring. Det är så avkopplande att bara få komma hit o njuta av att finnas till o lyssna till björkanas susande. Inte långt härifrån ligger en å som man kan sitta intill och bara titta på hur den flyter fram. Skogen här intill bjuder in till sköna promenader och påminner mig om alla gånger tvillingsyrran o jag sprang omkring där som barn. Inte allt för sällan var vi därute med Jojo eller Andreas, med alldelles för stora gröna millitärskjortor på som vi lånat o köpt på öb, o lekte krig och grävde ner oss i stora hål i jorden som var våra bunkers.
[Ler förnöjt åt dessa minnen]

Blir nog tyvärr ingen skogspromenad den här gången eftersom att jag bara fick med mig träskor o sandaler. Men nästa gång ska jag ha stövlar eller gympadojjor. Ska se om jag kan lura med mig Henke eller kanske Nonne o Eric o åka till örarevet o gå en sväng där längs med vattnet.

Är iallafall helt underbart att få vara här. Fler människor borde stressa ner genom att komma ut mer i naturen.

Inga kommentarer: