måndag 30 augusti 2010

Tack

Tack Nonne,
älskade tvilling
för att du satt med mig
för att du tryckte min hand
när ångestens klor höll ett hårt grepp om mig
för att du lyfte undan mitt hår
klappade mig tryggt på ryggen
när spypåsen fylldes av min gröna gallsaft

för att du drog skämt o fick mig att skratta
när jag egentligen inte alls kändew för att skratta
för att du välsignade mig
genom att bara finnas hos mig och bry dig om mig

för att du finns
älskade tvilling
utan dig hade jag nog inte velat uthärda
tack.



Tack mamma o svenne
för att ni tog så bra hand om mig i lördags o hjälpte mig
med lilla Candy.
Tack mamma för det givande samtalet om det övernaturliga i lördags, mycket givande.
Åh till att döma av leksaken i sovrummet var det fler som tyckte det=)
Tack för alla svar på frågorna jag ställde om Nonnes och min barndom. Härligt. Jag älskar dig och det är så skönt att veta att du finns där för en och att man alltid kan prata med dig, vad det än gäller. Älskar dig så otroligt mycket. Kul att gyn.läkaren som undesökte mig var samma som berättade för dig att du väntade oss för 24 snart 25 år sen. Kul att få lite tid med dig, jag värdesätter det så otroligt mycket.

Jag älskar min underbara omtänksamma familj och mina rara älskvärda vänner. Det är ni som gör livet värt att leva!

Inga kommentarer: