söndag 22 augusti 2010

Underbar gårdag.

Det blev en skogspromenad igår iallfall, jag struntade i att jag inte hade lämpliga skor jag ville verkligen ut. Så fick med mig Henke o vi var därute i tjugo minuter en halvtimme. Det ända som störde var alla hungriga myggor som törstade efter vårt blod. Åh tycktes attackera oss ifrån alla håll.

Sen åkte vi hem och det blev lite kvällsmat innan jag frågade pappa om jag fick låna hans bil och dra ut till örarevet o bada med Candy. Så jag drog iväg och mötte upp Nonne o Eric som stod där med husbilen. Så gick vi ner på bryggan å kastade ut en pinne. Candy stod å gnydde på bryggan o gnällde av att pinnen var för långt borta. Då svidade jag om till en av pappas gamla skjortor och hoppade i plurret.

Jag trodde att vattnet fortfarande skulle vara varmt, men aldrig kunde jag drömma om att det skulle vara 22-23 grader. Det var verkligen varmt o skönt o Candy hoppade i direkt när jag hoppat i så vi simmade o plaskade runt en stund och Nonne o Eric stod på bryggan o kastade pinnar som Candy simmade efter. Det var så vackert när månljuset speglades som en bred ljusstrimma i det mörka vattnet. Verkligen en kväll för livsnjutare åh att kunna ta vara på den sista sommarvärmen.

Sen satt vi o pratade i Erics husbil en stund. Lovley!

Inga kommentarer: