onsdag 1 september 2010

Keep smiling

Så hände det sig, att när mitt möte med Tommy på arbetsförmedlingen var över och jag gick med självsäkra kliv ut i samlingsrummet för att komma ut i solen. Med ett leende på läpparna.
Då, där på en av stolarna satt en kvinna som tittade på mig när jag kom gående, hon mötte min blick och brast ut i ett stort varmt leende hon också=) Wonderful!

Så jag gick därifrån med ett ännustörre leende och kände mig glad och positiv. Stannade till på netto för att köpa youghurt till frukost. Då i dörrarna på vägen in på netto. Får jag ögonkontakt med en ny kvinna som brister ut i ett leende även hon. Leende smittar verkligen av sig om dom man möter bara är i rätt stämning.

Så nu går jag runt med ett ännustörre leende på läpparna, bara för att jag fick två främmande människor att le för att jag själv var glad och positiv=) Wonderful=)

Inga kommentarer: