söndag 19 september 2010

Konst o hantverksrundan

Nu i helgen var det konst o hantverksrundan i mönsterås och jag lurade med mig Ingrid och Alf att gå på den så jag skulle slippa gå dit själv. Vi var på flera ställen och det var kul att se målningarna, smidena, smyckerna och luffarkonsten. Härligt med konst och kultur på nära håll.

Det första stället vi var på var bäst. Det var fem olika utställare med olika slags tekniker och sätt att uttrycka sig. Där blev vi även bjudna på fika och blev så himla väl omhändertagna. Jag satt ner en lång stund och pratade med Katia och Fredrik. Mycket trevliga människor!!

Jag återvände faktiskt till dom idag och köpte korten dom hade tryckt upp som minne. Det är ju tyvärr det man har råd med när man är arbetslös men kommer spara dom som ett ljust minne från denna dag, minnet av deras tavlor och konstnärernas underbara personlighet. =)

Inga kommentarer: