måndag 4 oktober 2010

Dröm

Jag hade en underlig dröm inatt. Ena sekunden träffade jag pappa och han försökte lugna mig och intyga att allt skulle bli bra men jag kunde ändå inte komma ifrån känslan av ett kommande mörket, att något hemskt skulle inträffa. Inte ens min underbara Nonne fick mig lugn, vi var helt klart i livsfara det var jag övertygad om och jag var döende och mådde dåligt men måste orka hålla skenet uppe.

Plötsligt befann jag mig på ett mystiskt hotellrum med en massa andra människor som jag aldrig sett förut. Vi var tvungna att sitta alldelles tyst och stilla och gömma oss och utanför var det en massa mörkklädda figurer som smög omkring krokarna i sin jakt på oss. Plötsligt hörde vi hur dom entrade hotellet och vi sprang ut ur rummet för att försöka hitta andra gömställen. jag och en stor färgad man sprang in i ett annat hotellrum och jag la mig på en madrass bakanför sängen och hoppades på att jag inte skulle synas. Hjärtat bultade som en galopperande häst och jag anade oråd. Medan jag låg där och väntade på min dom. Var det min familj som var i mina tankar hela tiden och jag ville bara fortsätta få leva..

Inga kommentarer: