torsdag 28 oktober 2010

Lyrik

En smärta i bröstet som är kolosal
när drömmar faller isär
raserar
jag skyndar mig att sätta ut tegelstenar
kleta på fogmassa
för att stötta upp
så jag inte ska gå under
helt
så jag ska våga drömma
igen
ha en stadig grund att
bygga sig nya drömmar
utan drömmar
går jag under en smula
som ett ofärdigt pussel
blir jag aldrig riktigt hel
utan drömmar
....
....
....
....
Fick sätta ut punkter eftersom att min blogg är grinig och och annars inte ville lämna mellanrum mellan dikten och den andra texten*muttrar irriterat*
Den här bara kom till mig nu, så skrev den här direkt. Innan jag hann analysera o kritisera sönder den. Vän till poesin som jag är, var jag bara tvungen att skriva ner den. Så får vi se sen om jag ändrar något i den. Skriv gärna o berätta vad ni tycker eller om ni undrar något.
Johnsson;over and out;)

Inga kommentarer: