onsdag 6 oktober 2010

Strul på praktiken

Hallå läsare!
Idag var det inte så roligt på praktiken på Mönsterås kommun. Frankeringsmaskinen la av. Så vi fick köra old school och stämpla breven. Charmigt i och för sig men det är inte roligt när det inte fungerar som det ska.
Ja sen fick jag kuvetera. Den maskinen gör allt för att jävlas, jag lovar. Har det gått bra för länge då kan man räkna med att den kommer jävlas i flera minuter innan den går bra igen. Eftersom att jag hade över 600 brev att kuvertera så han ju den där maskinen att trassa flera gånger om och jag svor allt högre och värre i min frustration.
Kling kom och tittade till mig ibland och frågade hur det gick. Maskinen är jättesmidig när den väl fungerar eftersom att den både viker, lägger i papperna i kuverten och klistrar igen, jättesmidigt.
Önskar bara att den inte ville jävlas så mycket.

Men förhoppningsvis blir det en bättre dag imorgon då=)


Puss o kram

Inga kommentarer: