måndag 25 oktober 2010

Unna sig en egenstund

Nu idag när näsan bara rinner, bihålorna krånglar och huvudet känns tungt och jag har slem i halsen, nu då när man känner sig lite ur gängorna och ofräsch så har jag små knep för att pigga upp mig själv ändå. I morse, tog jag en lång varm dusch och jag unnade mig en ansiktspeeling som rengör på djupet. Sen rengjorde jag och riktigt masserade in min dagkräm. Bara lite enkla spa grejjer som fick mig att känna mig mycket fräschare o mer taggad inför dagen. En bra start på en ny vecka med massor av spännande saker som väntar runt knuten.

Sen nu i eftermiddags, tog jag mig en stund åt meditation och avstressning. Tog några av mina favorit avslappningslåtar av Terry oldsfield och bara kännde hur jag sjönk in i mig själv till ljudet av vågorna o flöjten. Helt underbart. Det är så underskattat att bara ta sig den tiden för sig själv att stressa ner och gå in i sig själv.

Sen är jag i en fas i mitt liv nu där jag jobbar med hela mig själv och kör med mental träning för att försöka stärka mig själv och bygga upp mig till den människa jag vill vara.

Ett litet tips till alla er därute. Ta er en stund för er själva, om ni så står extra i duschen, smörjer in er kropp med någon lotion eller bara unnar er en kopp av ert favorit te. Se till att göra något för er själva som bara ni njuter av och sen säg tre bra saker med dig själv om dagen. Se den person du vill vara framför dig, tankekraften gör så mycket och kan få oss att känna eller handla på oönskat sätt därför måste man vända på det, föra en dialog med sig själv för att nå önskad tankeverksamhet och ett önskvärt handlande så att man kan få mer livskvalitet och må bättre=)

Nu ska jag dricka en stor kopp grönt te!
Johnsson, Over and out;)

Inga kommentarer: