tisdag 2 november 2010

Hälsat på Alf

Lurade med mig Bissen ut till nabben för att hälsa på bästaste Alf. Han behöver lite sällskap nu när Ingrid ligger inne på sjukhuset. Bilen var lite grinig som den brukar vara nu för tiden men mirakulöst nog tog vi oss både dit och hem.

Alf hade gjort det så fint och tänt den stora mässingskandelabern jag var med och hittade på shalom. Sem brann det värmeljus lite överallt. I kakelugnen brann det också en värmande välkomnande brasa och på bordet stod det framdukat brödbullar med hemmagjor äppelmarmelad och ost. Till det blev det kamomill te. Därefter satt vi bara och samtalde och hade det mysigt. HAn är snäll Alf och jag tror han uppskattade sällskapet. Vi får se hur länge Ingrid ligger inne.

Vill hälsa på där mer men vet inte om jag vågar det nu när bilen inte går som den ska.

Sen jag kom hem har jag myst med Candy och fortsatt att läsa i boken jag håller på med. Jag älskar att läsa och blir bara irriterad på mig själv över att jag inte läser lika mycket längre. Bara det om jag gillar en bok så försvinner jag in i den och har svårt att lägga mig ifrån den och jag kan läsa nästan ifrån det att jag gått upp till jag lagt mig och då blir man så acsocial. Men ska försöka bli bättre på att läda igen, eftersom jag ändå gillar det så mycket. Böcker är en så stor del av mitt liv. Så får ta mig tid att gå och lägga mig lite tidigare varje kväll och läsa lite innan jag somnar. Den tiden kan man ju unna sig även om man skulle ha ett fullspäckat shema på dagen.

Sov gott.

Johnsson, Ooer and out;)

Inga kommentarer: