söndag 21 november 2010

Kycklingsoppa


Jag fräste en halv gul lök med en halv röd paprika i olja.


Kryddade med lite salt, svartpeppar och vitlökspulver.

Sen slog jag på en liter vatten och la i två buljongtärningar. Sen lät jag det koka upp.
När det kokade la jag i två kycklingfiléer som jag skurit i centimeter stora bitar.
Sen lät jag det koka tio minuter en kvart.
Därefter tog jag upp kycklingen och mixade resten av soppan.
Jag skar kycklingen i mindre bitar så det skulle bli lättare att få upp på en sked. Sen hade jag i en halv burk med minimajs som jag skurit i mindre bitar och lite blomkål. Sen kokade jag upp det och lät det koka cirka 5 minuter.


Sen åt jag den med en ostknäckemacka och hade tänt ljus
så kunde det regna bäst det ville ute=)
Första gången jag gjorde kycklingsoppa
men bli garanterar fler=)



1 kommentar:

kajsa sa...

åh, den ser jättegod ut! :)