söndag 14 november 2010

Stolthet

Hon skrev i ett sms att dom var stolta över mig. Det fick mig att fundera. Stolta, över mig!? Vad är jag att vara stolt över, jag har inte presterat något att vara stolt över. Jag är 24 år, arbetslös utan kille eller barn. Folk frågar vad jag vill jobba med och jag vet inte, vet bara att jag vill ha ett jobb.
Jag är inte heller slående vacker eller begåvad på att sjunga eller något. Så vad är jag att vara stolt över? Vad är det som avgör om en människa ska vara stolt över en eller inte.
Om man är snygg? Om man är begåvad? Om man har ett jobb som betalar bra?

Hänger stolthet bara på vad man har presterat i sitt liv, eller kan man bygga stolthet på någonting annat, hur personen är som människa till exempel. Vad brukar göra er stolta över en person?


Johnsson, over and out=)

Inga kommentarer: