torsdag 27 januari 2011

Känslomässigt babbel

Klockan tickar. Tiden, den springer iväg. Idag är ingen bra dag, vissa bitar av den har varit bra men överlag är det en dag som genomskuggas av ångest. Kanske var det därför jag var så seg med att komma upp i morse. Kanske borde jag stannat sovande i sängen hela dagen för att slippa bli förföljd av dessa känslor och tankar. Tidigare idag, en stund in på förmiddagen innan jag tagit den där långa varma välförtjänta duschen, var jag så nära in i en känslomässig kollaps så det var otäckt. Så mycket inom mig, så mycket känslor. En rädsla...många rädslor.
Otillräcklighet. Ensamhet. En ocean av skrämmande mörker som sliter en i kjoltyget och vill föra med en ner i det.

Känslomässigt kaos och ingenstans att ta vägen med allt. Man har många i telefonboken som man vet skulle lyssna, ta sig tid bara man ringde men man vill inte besvära dom. Vill inte pracka på dom sin ångest. Man ska klara det ändå, trots att man vill gråta och inte förstår varför man finns till och hjärtat slår så hårt att man knappt kan andas, men överleva det, det ska man. Vänta tills det värsta har lagt sig. Vänta på att det ska kännas bättre igen. Andas lugnt, ta det lungt. Du mår bra Jessika, du behöver inte vara rädd Jessika, du klarar det här tjejen, tänk ljusa varma kärleksfulla tankar, ta det lugnt...du klarar det här, inte vara rädd, du klarar det här!
Undra när jag kommer att somna inatt!

Ta hand om er därute. Jobba med både er psykiska och fysiska hälsa för en mer välmående kropp och själ. Så ni kan få ut det bästa utav era liv=)

Johnsson, over and out;)

Inga kommentarer: