söndag 9 januari 2011

My first diamondring;)

Ja, kära bloggläsare, precis som rubriken avslöjar, så fick jag, Jessika idag min första diamantring. Okej jag har en titan "spinn"ring som jag köpt tidigare en gång med en pytteliten diamant med låg karat i. Men idag fick jag en diamantring av mina kära vänner Ingrid och Alf också kända som mina adoptivmorföräldrar eftersom mina riktiga morföräldrar finns på andra sidan.

Dom kom hem till mig på fika som planerat och medan Alf började prata med Bissen så stod Ingrid och viftade med ett litet blått smyckesetui i ena handen inne i mitt vardagsrum och bad mig komma dit.

Nyfiket gick jag dit och hon lade paketet i min hand med frasen"Du ville ju ha en diamantring!" Åh dröm om min förvåning när jag öppnade den lilla asken och däri låg en ring i guld med en liten glittrande diamant i. Glatt tog jag på mig ringen och tackade både Ingrid o Alf, sen frågade jag Ingrid hur dom haft råd med detta, eftersom jag vet att dom har det lite kärvt ekonomiskt. Dröm om min förvåning, när Ingrid säger att det är hennes ring.

Hon fick den av Alf på sin femtio års dag, men nu hade dom pratat hemma och bestämt att deras barnbarn dvs jag skulle få den. Åh jag blev så rörd att jag fick gåshud sen bara stod jag stum och omfamnade Ingrid/min adoptivmormor jättelänge. Sen förklarade Alf när vi fikade att det inte var en jättevärdefull diamant, men för mig är det den finaste diamanten någonsin och man måste bara dö lite inombords för att dom är så fina. =)
Ringen heter Sarek och det kommer självklart bilder sen på mina presenter o lite annat som ligger i kameran o väntat men som jag inte haft tid o ork att föra över till datorn.
Sen är det den första ringen jag äger i guld som inte är min gamla förlovningsring.

Så kan det gå, när man på skämt i telefonen säger att man vill ha en diamantring i 25 års present, undra om syrran ska få sig sin FH16 också då;) ??

Sen fick jag två jättefina presenter igår också som jag inte nämt i bloggen. Nämligen en älva i stenbockens tecken ifrån Henke och en vanlig vacker älva ifrån hälsokostaffären här i mönsterås. jag gillar ju sagor o fantasy o sådär så verkligen fina o personliga presenter. Så fick jag rökelser utav Henke med.

Nu ska jag snart krypa kull. Ta hand om er.
Natti natti

Johnsson, over and out;)

Inga kommentarer: