onsdag 2 februari 2011

Morgonsimning

God Morgon kära bloggläsare=)
Nu är jag hemma efter en morgonpromenad med Candy och dessförinnan kickstartade jag denna dag med ett besök i simhallen. Jag älskar att simma och på morgonen är det inte lika mycket folk i simhallen här. Visst en del människor tar inte så mycket hänsyn, men jag bryr mig inte om dom jag simmar i min egen takt och bara njuter av känslan. Så får folk simma om, om dom tycker jag är en bromskloss, jag är där för min egen skull inte deras. Det var skönt att komma iväg igen iallfall, när man väl kommer igång och börjar träna, vilken träning det än gäller så tillslut blir man beroende av de stunderna och man längtar tills det är dags igen. Antar att kroppen gör så för att man ska vilja träna eftersom att kroppen mår bra av det. Smart mekanism kroppen alltså=)

Det som störde den annars så härliga simningen lite idag var min nacke. jag började få ont i den igår och det knakade till i en av kotorna igår så det hoppade till, så i vissa lägen när jag simmade kände jag att de ömmade. Men kanske blir bättre nu då. Sen avslappningen i bastun, den gjorde underverk vill jag lova=)
Så nu känner jag mig pigg o pepp för att möta den här dagen även om jag skulle behövt sova någon timme till.

Nu ska jag snart börja packa väskan, för idag bär det nog av mot karlskrona om det inte kommer upp något. För i helgen ska jag på trettio års fest hos Malin och tänkte åka tidigare så man hinner träffa mamma o dom lite när man ändå är där.

Johnsson, over and out=)

Inga kommentarer: