tisdag 29 mars 2011

Mina nya second hand fynd=)

Hej kära läsare=)
Idag var jag och tvillingsyrran in till kalmar en sväng och sprang i lite affärer. Först Maxi o Coop forum och sen Lindex. Därefter blev det röda korset och sen retrå och sist förmedlingscentralen. Men jag hittade inga utemöbler till min balkong men som vanligt en drös med böcker och sen lite svenskt porslin=)



Hittade fyra stycken av de här härliga Gustavsbergs tallrikarna för endast fem kronor styck=)




Den här underbara kokboken ifrån 1962 men många härliga olika recept.
Jag är svag för de här stora tjocka gamla kokböckerna för de innehåller så mycket bra gamla recept på inläggningar och svenska hushålls klassiker som kanske inte alltid står med i nyare.
Så blir o provlaga något längre fram=)


En diktbok med handskrivna lappar och utklippta gamla dikter,
känns personligt och spännande. En bok som man ser att någon
uppenbart läst och tyckt om, att den har en historia.


Här är diktboken tillsammans med boken,
flicka med pärlörhänge, ska bli spännande att läsa=)


Sen boken strändernas musik och en liftares guide
till galaxen=)
Mycket härlig läsning framför mig med andra ord=)




Johnsson, over and out;)



1 kommentar:

Per sa...

Snygga tallrikar...;-) Och den diktboken har jag också, den är bra...