tisdag 8 mars 2011

vilken dag

Hej Kära läsare=)
Min förkylning har eskalerat. Det rinner nästintill konstant i från näsan och när jag vaknar om morgnarna är huvudet tungt som bly och det känns i bihålorna. Men Har ändå haft humöret uppe och hållt igång idag=)
Började med att ta Candy på morgonpromenad i det underbara soliga vädret. Sen efter att ha ätit lite frukost och inväntat att Henke och Millan skulle vakna så promenerade jag bort till skepparvägen och rotade fram lite av mina saker i källaren. Så nu har jag lite mindre kvar där o hämta.
På hemvägen därifrån när jag kom till lilla torget såg jag att Ingrids och Alfs bil stod på parkeringen. Då ringde jag upp Ingrid och hon sa att hon satt på lilla bageriet så då gick jag in där så bjöd Ingrid på smörgås och kaffe och jag köpte mig en semla=)

Lagom mätta efter fikat gick vi till lilla skatan där Ingrid hade tittat på en snygg jumper hon ville ha, sen provade hon även en kjol och hon var så fin i båda. Eftersom det var längesen hon köpte kläder så behövde hon unna sig det.

Tiden skenade iväg och rätt var det var skulle Ingrid iväg till "pingstis" typ kyrkans barntimme fast för pingstvänner istället så jag följde med henne.
Jag som inte är så van vid barn i dom åldrarna var lite blyg i början trots att jag varit där en stund någon gång förut, men det dröjde inte länge förrän jag busade hej vilt och helt plötsligt hade en hel hög med ungar på mig som skulle kittla mig=) Så jäkla goa ungar, framförallt en del av dom. Åh vi spelade yatzy och jag vann båda gångerna haha =)
Så kom en av killarna upp och hade gjort något halsband och två eller tre armband och de andra skrek att dom ville ha, men jag sa ingenting men jag fick ett likaväl=)
Åh man blir ju alldelles varm inombords för hans omtanke^^

Färglatt och fint, man blir ju jätteglad och positiv av
att titta på det=) Nästan så man vill äta upp det!
g
Allt som är färglatt och kan få mig att tänka på godis
är ju uppskattat:p


När jag busat med ungarna och smällt i mig en semla till, en hemmagjord som Carina gjort*mums* var det dags att lösas upp och gå hem=)
Men kristen eller inte kan jag helt klart tänka mig att följa med dit igen och busa med ungarna. Roligt för dom också att det kommer någon som är lite äldre men ändå ung=)


Väl innanför dörren hemma möttes jag av en glad Candy och min bok från bokus=)
Så hoppas jag kan lära mig virka något ur den^^


o
Så nu sitter jag här hemma och nu har jag ont i kroppen och känner mig orkeslös och matt. Ska se om jag orkar gå och göra mig lite honungste, måste ju kvickna till tills imorgon för då ska jag till Jojo o Danne=)


Johnsson, over and out;)

Inga kommentarer: