tisdag 12 april 2011

Karlskrona

Hej kära läsare!
I helgen var jag i karlskrona, passade på att åka över helgen eftersom jag ändå skulle besiktiga bilen där på måndag morgon. Bilen gick igenom med bra att veta läckande sötdämpare vänster bak, annars var det inget mer. Woho, slipper man oroa sig för det och lägga en massa dyra pengar på reparationer och delar. Första gången jag kör in med en bil som jag kör, som går igenom. Tvillingsyrran var självklart med som moraliskt stöd!

Åh helgen i övrigt var helt underbar. Det var så kul att bo hos syrran några dagar och träffa mamma o Svenne och Björn och Becca.

På lördagen blev syrran och jag bjudna på frukost hos Björn och Becca. Det har vi gjort några gånger nu när jag varit där. Trevligt att gå dit och äta frukost och umgås=) Sen var det lyckeby marknad så vi följdes åt dit och Becca och jag köpte lite begagnade böcker, boknördar som vi e=)

Framåt eftermiddagen bar det av till mamma och Svenne som jag hade bett att få laga mat till. så med medhjälp av Nonne lagade jag ungsrostade rotfrukter med helstekt ytterfläskfile och sen sås. Först tyckte jag det såg ut som om grönsakerna blivit brända och överkokta men dom var faktiskt goda, så muttrade i onödan där ett tag=)
Jag blev nöjd och det verkade dom andra också vara=)

På lördagskvällen bar det av till Karin och Linkan för att fira att Linkan fyllt år och övriga gänget var där, vincent kom även förbi. Honom har jag inte träffat på en hel evighet och jag blev varm i hjärtat av att se honom igen, tyvärr kunde jag inte prata med honom som jag ville. Men hoppas det kommer fler tillfällen. Mycket trevlig kväll=)

På söndagen var jag och tvillingsyrran och hälsade på mamma och Svenne igen och drack kaffe och samtalade. Jag var tyvärr lite retlig på grund av inre stress och oro, men jag tror dom hade överseende med det=)

Därefter så bar det av till Björn och Becca för vi skulle baka. Så vi gick dit och pratade ihop oss och bestämde vad vi skulle göra då alla fyra skulle baka varsin sak. Sen gick vi och handlade ingredienser=) Jag gjorde kladdkaksmuffins med lättvispad grädde, tvillingsyrran gjorde sockerkaka, Becca gjorde kokosmuffins med kokosfrosting och Björn gjorde vaniljbullar. Så det festade vi på sen gick vi promenad med Candy en stund och umgicks och pratade innan Becca bjöd på spaghetti och köttfärssås och vi tittade på några tubenklipp=)

Underbar helg, det behövde jag kände jag=)


Ta hand om er där ute!

Johnsson, over and out;)

Inga kommentarer: