tisdag 12 april 2011

Praktik

Hej kära läsare!
Yes idag började jag praktisera i köket på förskolan Lammet här i kommunen. Andra gången jag är där nu och det har varit roligt och flutit på bra. Men klart än så länge är vi två, ja är lite orolig för nästa vecka ska jag jobba där i två dagar och jag är rädd att jag inte ska klara det. Att jag ska laga för lite mat eller att det inte ska bli rätt med maten. Men jag ska gå in för att klara det,
för tankens makt är stor.

Förmodligen klarar jag det ju galant, det är ju bara det att hon som är där nu har ju varit där i tretton år och jobbat totalt i tjugosju år som kokerska, jag har ju däremot inte jobbat i ett tillagningskök sen jag tog studenten för sex år sen, så att stå där själv känns lite nervöst.

Men jag har ändå vana av att jobba ensam, det här blir det femte köket där jag får erfarenhet utav att jobba ensam. Jag har hög arbetsmoral och kan ta ansvar och sköta en arbetsplats själv, så klart jag ska klara det här. *hoppas*
Det vore en underbar känsla, och en oerhört bra merit att ha på listan i mitt cv. Så kanske det finns en chans att man faktiskt kan komma in lite mer=)



Johnsson, over and out:)

Inga kommentarer: