onsdag 20 april 2011

Senaste nytt ifrån drömvärlden

God Morgon Kära läsare!
Nu framåt småtimmarna innan jag vaknade hade jag en ganska obehaglig dröm. Det var så konstigt. För jag var en åskådare som visste vad som skulle hända. Samtidigt som jag var tjänsteflickan i drömmen. Så jag såg allt ifrån håll, samtidigt som jag upplevde det. På något sätt kändes det som om åskådaren och tjänsteflickan var samma person. En krypande, äcklig magont känsla plågade mitt jag genom hela drömmen.

Så flickan som även på något konstigt sätt var jag, kom till ett stort mörkt hus för att jobba som tjänsteflicka för att jobba till sig lite slantar. Hon ville verkligen inte jobba i det här huset, för det här folket. Kanske hade det dåligt rykte i byn!?

Det var ett stort mörkt hus med trånga mörka korridorer och en liten spis med endast två kokplattor och herrskapet var lite egendomliga. Framför allt mannen i huset, han var obehaglig. Så skulle flickan städa ett rum och mitt åskådar jag visste att det skulle hända något, det var hela känslan. Jag visste att hon skulle känna av att det fanns andar i rummet. Och givetvis, när jag som tjänsteflicka hade städat nästan hela rummet och låg på knä och torkade golvlisterna med ryggen ut mot rummet. Var det en sån krypande äcklig obehagskänsla, jag var iakttagen. Jag var övertygad om att om jag skulle vända mig nu skulle det stå någon där och stirra på mig och håret reste sig på längs med hela ryggen och det drog kalla vindar.

Sen var tjänsteflickan helt plötsligt och städade i herrskapets sovrum. Det var stort ljust och romantiskt. På sängen låg en katalog med olika handarbeten i. Man kunde köpa tyger och garner. jag tog upp och bläddrade i den och såg olika garnnystan nystas ihop ifrån sina härvor. Massor av trådar i olika färger som nystades ihop, det kändes som det fanns en symbolik med de här trådarna. Åh katalogen var för modern för att passa ihop med resten av drömmen.

Tillbaka till det gamla igen, jag såg som åskådare hur en av de äldre tjänsteflickorna gick igenom en av de mörka korridorerna till köket, och hon tittade över axeln och sa titta på tavlorna nästa gång du går igenom korridoren. Nej, tänkte jag som redan tittat på tavlorna länge och väl, hon kommer uppleva att tavlorna tittar på henne. Herrskapet försöker skrämma henne och jag rörde mig och nickade åt frun i huset. Därefter gick tjänsteflickan självklart genom korridoren och studerade tavlorna och ett iskallt skrik ekade genom huset....

Ja sen vaknade jag av min väckarklocka. Det var en av de obehagligaste och konstigaste drömmar jag haft på länge. Hade ont i magen i drömmen och kände mig lite konstig när jag vaknade.

Idag är det sista jobbdagen för denna veckan, sen blir det helg=)


Johnsson, over and out;)

Inga kommentarer: