torsdag 5 maj 2011

Senaste nytt ifrån drömvärlden

Hej kära läsare!
Jag drömde nu framåt morgonkvisten att jag var med mina två pullor Jojo o Pullan. Först var det precis som att jag jobbade och ´jag skulle fixa en massa praktiska saker. Sen försvann jag ut för att fixa något medan dom åt trerättersmiddag. Sen kom någon, en arbetskamrat och la handen på min ena axel och frågade om jag fått matoch jag sa att det inte behövdes.

Vidare hälsade jag att det var ett vackert bröllop och att dukningen var jättefin, sen gick jag. Sen helt plötsligt var det en massa snygga svenska soldater, jag vet inte om dom varit med på bröllopet, helt plötsligt bara gick vi där mitt ibland dessa puddingar Pullan och jag. Jojo hade gått åt sidan och stod och skrattade åt oss. Sen sa deras överbefälhavare att dom hade skött sig bra och att nu var lediga och innan Pullan och jag visste ordet av det gick vi längst fram och sjöng sveriges nationalsång och armen gick efter på lång rad och alla sjöng vi. Åh Pullan och jag tittade på varandra och log.

Plötsligt befann vi oss på ett stort gammalt träskepp typ vasaskeppet och soldaterna var trötta efter allt slit. Så de bredde ut sig lite överallt på golvet med armarna under sina huvud och somnade, men endel tog en öl och spelade biljard. Jag minns att det var sol i båten trots att vi inte var på översta däck, så kanske var det ett vrak? Men jag fick känslan av att soldaterna hörde hemma där, ändå hade dom inte marinsoldaternas klädsel utan bara de vanliga gröna glädslen.

Pullan och jag gick runt på båten och inspekterade och tittade in alla puddingar sen gick vi till havet en stund och kände på vattnet.
Sen mötte Pullan och jag upp Jojo vid i ett mörkt belyst rum, där vi satte oss i skinnfåtöljer och åt massa kakor som blivit över sen bröllopet och skrattade.


Ja det var det jag kom ihåg. Lite konstig dröm men jag vaknade glad=)




Johnsson, over and out;)

Inga kommentarer: