måndag 20 juni 2011

Ge inte upp

Hej Kära Läsare!
Jag har varit djupt förtvivlad och frustrerad och mått dåligt nu ett tag och hjärtat slår absolut som det själv vill, det vill säga för det mesta alldeles för fort mot vad det egentligen ska göra. Så jag har träningsvärk i hjärtat, blir lätt andfådd och sådär.
Men jag ska försöka rycka upp mig, för all den negativitet och all hopplöshet har varit förjävligt. Det tar på själen att vara så negativ och att döma ut sig själv så hårt. egentligen är ju jag en tjej som älskar livet, men ibland när jag mår så dåligt så ser jag ingen utväg på allt det negativa. Man kan inte fly sig själv trots att man ibland önskar att man kunde det.

Men jag ska kämpa vidare, jag ska försöka att vända min negativa energi och plocka fram den positiva igen. För så nere som jag har varit nu de sista dagarna, så djupt ångestdrabbad, jag orkar inte vara det mer nu. Hjärtklappningen och det är jobbigt okej visst, men inte lika jobbig som alla elaka tankar jag tänkt om mig själv den sista tiden. Usch vad låga tankar jag haft mig själv och det hjälper en ju inte att må bättre. Åh det är inte roligt för mina vänner heller.
Så jag kan inte lova storverk, och jag kan inte lova att det går som att vända på en hand. Men jag kan lova att jag i alla fall ska kämpa. Att jag ska göra mitt bästa för att må bättre igen. För både min och mina vänners skull. För är jag bara positiv, så blir hjärtklappningen lättare att stå ut med också.

Så alla ni andra som läser detta, som kanske inte heller mår så bra. Det är inte alltid lätt att se ett ljust i totalt mörker, men man kan ju börja med att tända en ficklampa, tills man hittat den rätta ljusknappen. Så ge inte upp. Tankens kraft är stor och vi kan påverka den mer än vad vi tror. Bara vi tar oss tiden att försöka. Ge inte upp!

Jag hoppas att alla får en underbar måndag. För vem vet, den här veckan, just denna, kanske blir den bästa veckan i ditt liv.


Johnsson, over and out;)

Inga kommentarer: